Toimitusehdot

Toimitusehdot päivitetty viimeksi 13.6.2022

Tilaukset toimitetaan aina yhtenä toimituksena, mikäli asiakas ei toisin toivo. Useammasta lähetyksestä voidaan veloittaa lisätoimituskuluja, mikäli kyse on asiakkaan toiveesta.

Varaston saldoja pyritään pitämään ajantasaisina. Kuitenkin virheitä sattuu. Mikäli toimitus viivästyy saldovirheestä johtuen, olemme tilaajaan yhteydessä sähköpostilla korvaavan tuotteen sopimiseksi.

Toimitusajat

  • Postitamme pakettitilaukset pääsääntöisesti 1 – 3 työpäivän aikana. Maltaita sisältävät tilaukset postitamme pääsääntöisesti 2 – 4 työpäivän kuluessa tilauksesta. Kylmätavaroita, kuten nestehiivoja sisältäviä tilauksia emme yleensä lähetä perjantaisin.
  • Pakettitoimituksissa voit valita joko Matkahuollon tai Postin pakettipalveluista. Toimitusaika postituksesta riippuu logistiikkakumppaneistamme, kuitenkin pääsääntöisesti 1 – 2 työpäivää postituksesta, Budbee-toimitustavoilla 1 – 3 päivää.
  • Mikäli kollirajoituksista johtuen emme voi lähettää tilausta asiakkaan valitsemalla toimitustavalla, lähetämme tilauksen mahdollisimman lähelle asiakasta menevällä tavalla.
  • Kirjetoimitukset saapuvat tilaajille yleensä tilaajille viimeistään 14 päivää postituksesta. Emme pysty kiirehtimään tai seuraamaan kirjetoimitusten kulkua.
  • Tilaustuotteissa arvioitu toimitusaika on ilmoitettu erikseen tuotesivulla. Toimitusaika-arvio on suuntaa-antava, todellinen toimitusaika määräytyy toimittajan ilmoituksen perusteella tilauksesta.

Huomaattehan, että emme voi vaikuttaa kuljetusliikkeiden toimitusaikoihin tai mahdollisiin heistä riippuviin viivästyksiin.

  • Matkahuollon paketit Matkahuollon noutopisteisiin alkaen – 6,30 € / toimitus.
  • Postin paketit SmartPostiin tai lähimpään Postiin alkaen – 6,40 € / toimitus.
  • BudbeeFlex-kotiinkuljetus ja BudbeeBox-noutopisteet alkaen – 6,20€ / toimitus.
  • Pienten tuotteiden toimitus kirjeenä – 2,90 € / toimitus.
  • Matkahuollon toimitus kotiovelle alkaen – 14,90 € / toimitus.
  • Nouto varastoltamme Liedosta – 0 €.

Budbee Box -pakettiautomaatti ja Budbee – kotiinkuljetus reaaliaikaisella seurannalla

Budbee toimittaa  aina arki-iltaisin klo 17 – 22 välisenä aikana suoraan kotiovellesi.
Budbee toimitus on 110 % päästökompensoitu ja fossiiliton.

Valitessasi kotiinkuljetuksen tai pakettiautomaatin, ilmoita puhelinnumerosi, niin saat SMS-viestin, kun kuljetusajankohta lähestyy. Viestissä on linkki toimituksen seurantaan ja muokkausta varten ja voit täyttää toimitukseen liittyviä lisätietoja (esim. ovikoodi, soita ovikelloa tai koputa oveen). Voit seurata ja hallinnoida toimitusta myös Budbee puhelinsovelluksella.

Saat viestin kun vastaanotamme pakettisi verkkokaupalta ja kun olemme varanneet sille toimituspäivän. Toimituspäivänä saat tarkemman ajankohdan tunnin tarkkuudella, jolloin toimitamme paketin sinulle (automaattiin tai kotiin). Kotiinkuljetuksissa saat muistutusviestin vielä n. 10 minuuttia ennen toimituksen saapumista. Voit myös valita, että pakettisi jätetään oven ulkopuolelle, jolloin saat toimitetusta paketista valokuvan kuljettajalta ja tällöin tilaus merkitään toimitetuksi.

Mikäli haluat palauttaa tilaamiasi tuotteita, voit tilata Budbee-noudon ovellesi samaa SMS-linkkiä käyttäen tai puhelinsovelluksella ja valita itsellesi sopivan noutoajan. Sinun ei tarvitse huolehtia palautustarroista tai -lomakkeista, sillä Budbee -kuljettajalla on palautustasi koskevat tiedot. 

Budbeen asiakastuki auttaa seurantalinkin ja puhelinsovelluksen chat-toiminnon kautta sekä sähköpostitse osoitteessa support@budbee.com.

Budbee tarjoaa markkinoiden vihreimmän ja ympäristöystävällisimmän toimitusratkaisun, sillä he ovat ensimmäisestä Budbee-toimituksesta lähtien ilmastokompensoineet CO2-päästönsä.

Vaihto- ja palautusehdot

Pyydämme sopimaan kaikista palautuksista ja vaihdoista kauppiaan kanssa etukäteen. Tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla osoitteesta kauppa@lappo.fi tai puhelimella +358 50 526 3100 (arkisin klo 10-16).

  • Vaihto- ja palautusoikeus on pääsääntöisesti 14 vuorokautta.
  • Vaihto- ja palautusoikeus ei koske nestehiivoja, maltaita tai humalaa.
  • Vaihto- tai palautustilanteessa toimituskuluja ei korvata.
  • Maksut palautetaan asiakkaan maksutavan mukaisesti suoraan kortille tai tilille. Ei käteiskorvauksia.

Vialliset tuotteet

Joskus tuotteissa ilmenee selvä vika. Näissäkin tapauksissa pyydämme olemaan etukäteen yhteydessä kauppiaaseen. Ensisijaisesti pyrimme toimittamaan ehjän, korvaavaan tuotteen. Reklamointiaika on 14 vuorokautta tuotteen noudosta. Valmistajatakuun piiriin kuuluvien vikojen reklamointiaika vaihtelee tuotekohtaisesti.

Kauppiaan kanssa sovittaessa saatavilla on asiakaspalautuskoodi, jolloin palautustoimitus on kuluttajalle maksuton.

Mukaan tulee liittää tiedot tuotteesta, palautuksen tai vaihdon syy ja vaihdon ollessa kyseessä myös tieto siitä, mihinkä tuotteeseen haluaa vaihdon tehdä. Palautettavan tuotteen pitää ehdottomasti olla käyttämätön ja myyntikunnossa.  Maksut palautetaan asiakkaan maksutavan mukaisesti suoraan kortille tai tilille. Ei käteiskorvauksia. Kauppias ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu kauppiaan kanssa. Kauppias ei lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Tarjoustuotteet

Alekorissa olevat raaka-aineet toimitetaan siinä kunnossa kuin ne ovat. Asiakkaan tulee käyttää harkintaa onko aletuote sopiva hänen käyttöönsä. Ennen käyttöä varmista aistinvaraisesti tuotteen käyttökelpoisuus ja varaa korvaava tuote, mikäli aletuote on reseptillesi kriittinen.

Lappo.fi ei lupaa että alekorissa olevat hiivat ovat saapuessaan käyttökelpoisia.

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset / kuljetusvauriot.

Valitettavasti Matkahuolto Oy ja Posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta eivät aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän vuoksi on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus noutopisteessäsi. Ota myös yhteys kauppiaaseen, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta. Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.

Hinnoitteluvirheet

Juomatarviketukku Lappo Oy pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, mikäli Lappo.fi -sivustolla ilmoitetussa tuotteen hinnassa on tapahtunut selvä hinnoitteluvirhe. Selvä hinnoitteluvirhe on kyseessä silloin, kun tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja niin selvästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan voidaan katsoa ymmärtäneen tuotteen hinnoittelun olleen virheellinen.

Maksuvaihtoehdot

Tarjoamme useita erilaisia maksuvaihtoehtoja. Maksuvaluutaksi kelpaa vain euro (€).

Laskutus

Yritykset voivat tilata laskulla. Maksuaika oletuksena 8 päivää netto. Ensitilauksissa lasku toimii ennakkomaksuna, joka tulee suorittaa ennen tavaran lähettämistä. Perimme laskuista laskutuslisän 4 euroa.

Verkkomaksut

Kuluttaja-asiakkaille tarjoamme Paytrailin kautta suomalaisten pankkien, pankki- ja luottokorttien sekä mobiilimaksupalveluiden maksutavat.

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Juomatarviketukku Lappo Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oy. Paytrail Oy toimii Visa, Visa Electron tai  MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Paytrail Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oy on myös maksun saaja.

Paytrail Oy, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Osamaksu ja kuluttaja-laskut

Tuotteet on mahdollista tilata laskulla tai osamaksulla Klarna-maksupalvelun kautta. Juomatarviketukku Lappo Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Maksua koskevista rekmalaatioista vastaa Klarna Oyj. Klarna Oy on näissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Klarna Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Klarna Oy on myös maksun saaja.